Date:      Fri, 16 Aug 2002 13:37:57 +0300 (EEST)
From:      Iasen Kostov <ikostov@otel.net>
To:        Julian Elischer <julian@elischer.org>
Cc:        Maxim Sobolev <sobomax@FreeBSD.org>, <hackers@FreeBSD.org>, <net@FreeBSD.org>
Subject:   Re: Increasing size of if_flags field in the ifnet structure [patch for  review]

  This message is in MIME format.  The first part should be readable text,
  Send mail to mime@docserver.cac.washington.edu for more info.

--0-1999923416-1029494277=:18061

  Ops here is the patch (not enough  sleep again :().

On Fri, 16 Aug 2002, Iasen Kostov wrote:

>    Please take a look at this patch. It implement 1 more flag to if_flags
> and ofcourse it increases size of this flag field by using if_ipending
> which is unused.

> with "unsubscribe freebsd-net" in the body of the message

--0-1999923416-1029494277=:18061
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--0-1999923416-1029494277=:18061--