Date:      Wed, 02 Aug 2017 19:32:24 +0200 (CEST)
From:      Kaminar <Kaminar@seznam.cz>
To:        <freebsd-usb@freebsd.org>
Subject:   Dotazy na ZFS

Zdravim,

chystam se na instalaci nove verze FreeBSD 11.1R a uvazuji, ze bych soucas=
ne
s tim take presel z doposud pouzivaneho UFS na ZFS. Dost jsem si toho o ZF=
precetl, ale i tak mam stale nejake dotazy. :-)

Predne bych se ale chtel zeptat na soucasne zkusenosti se ZFS. V minule do=
be
me od ZFS dost odrazovaly ruzne zvesti, ktere se o ZFS sirily na webu. Jak=
treba ruzne popisy problemu s bootovanim po vypadku proudu, nebo jsem kdys=
nekde cetl, ze pri kopirovani velkych souboru nebo masivnim kopirovani
velkeho mnozstvi souboru, dochazi k padum OS ap. Nekdo si stezuje, ze je Z=
FS
pomale, jinde se ale zase doctu, ze je vetsine pripadu mnohem rychlejsi ne=
UFS atd.

Proto bych se rad zeptal na vase zkusenosti se ZFS a v jakem stavu je v =

soucasne dobe: stabilita, rychlost (ve srovnani s UFS) ap. Planuji ho
nasadit na 1 TB disk v desktopu se 4 GB RAM a pozdeji i na externi HDD 1 T=
B,
kde budou zalohy.

Dalsi dotaz bych mel ohledne instalace FreeBSD na ZFS. Pri instalaci
bsdinstall vytvori datasety /zroot/ROOT a /zroot/ROOT/default. Kdybych si =

chtel rozvrzeni disku upravit podle sebe, neovlivni neexistence /zroot/TOO=
T/
default nejak upgrade freebsd-update?

Karel